Ombouw van een LGB-motor met 3 aansluitingen naar digitale 4 aansluitingen.

Oude LGB-motoren hebben 3 afleidingen, een pin (gemarkeerd WS) is aangesloten op spoorvermogen en een van de twee motorconnectoren. Voor de werking van de motor moet deze worden gescheiden van deze pen.

De afbeeldingen tonen een eenvoudige conversie voor digitale bediening:     

foto en tekst afkomstig van de Massoth wiki

Ombouw van een LGB Half-shell motor naar digitale bediening

In deze oude versnellingsbakken zijn beide motorcontacten verbonden met spoorvermogen. De motorkabels moeten aan beide zijden worden gescheiden van de stroomkabels van het spoor.

De afbeeldingen tonen een eenvoudige conversie voor digitale bediening:     

De positie voor de onderdelen in de versnellingsbak kan variëren met het motortype, controleer dit voordat u de loc opnieuw in elkaar zet. Deze versnellingsbak vereist een andere (langzamere) EMF-instelling aan de achterkant, raadpleeg de handleiding van uw decoder.

foto en tekst afkomstig van de Massoth wiki

Een PIKO-versnellingsbak voorbereiden voor digitale bediening (bijv. Taurus, BR218)

De Piko motor is klaar voor digitale modus. Je moet twee dingen opmerken:     Tegen over de LGB-motor zijn de pennen verwisseld! De spoorconnector (S1 + S2) is naar buiten en de motorconnector (M1 + M2) bevindt zich binnen.     

De pinnen liggen heel dicht bij elkaar. De connectoren moeten worden geïsoleerd met een krimpkous of tape.

foto en tekst afkomstig van de Massoth wiki

Playmobil-motor aanpassen voor digitale aansturing.

Dit type tandwiel is verbonden aan beide zijden van een tandwielmotor en spoor. In de digitale modus moet u een afzonderlijke motor en spoor hebben. Op de foto’s ziet u een eenvoudige suggestie:     

foto en tekst afkomstig van de Massoth wiki